Pengaruh Kualitas Produk Gula Merah Ampera Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Kecamatan Pagimana

Effect Of The Quality Of Ampera Brown Sugar Products On Consumer Purchasing Decisions In Pagimana Subdistrict

https://doi.org/10.56072/jip.v9i1.320

Authors

  • Liswan Rusman Program Studi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Universitas Tompotika Luwuk Banggai
  • Yusnita Fitarini Sibay Program Studi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Universitas Tompotika Luwuk Banggai
  • Heny Ariwijaya Program Studi Manajemen, Fakultas Ekonomi, Universitas Tompotika Luwuk Banggai

Keywords:

Purchasing Decisions, Product Quality

Abstract

This study aims to find out how the quality of Ampera brown sugar products affects consumer purchasing decisions in the pagimana subdistrict. The number of respondents in this study was 50 respondents. The analyses used in this study are simple linear regression, correlation coefficient, determination coefficient, and t-test. Results using a simple linear analysis of Y = 1.302 +0.717X give the meaning that what if the quality of the product or independent variable (free) has a value of 0 (zero) or none. So the variable value of the purchase decision is 1,302. The analysis results using the t-test can be found that the quality of the product has a significant effect on purchasing decisions. The contribution or contribution of product quality of 0.371 or 37.1% while other variables influence the remaining 63%, and the result of the correlation relationship of 0.609 or 60.9% belongs to the strong category, so there can be a strong relationship between product quality and Ampera brown sugar purchase decisions in Pagimana Subdistrict.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alma, Buchari. 2004. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

dan Saladin, Djaslim. 2010. Manajemen Pemasaran : Ringkasan Praktis, Teori, Aplikasi Dan Tanya Jawab. Bandung : CV. Linda Karya.

., 2011. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Cetakan kesembilan. Bandung : Alfabeth.

Bitar. 2018. Melalui https://seputarilmu.com/2018/12/pengertian- manajemen-pemasaran-menurut-para-ahli-di-dunia.html (diakses 2 Desember 2019)

Daft, Richard. 2002. Manajemen. Jakarta : Erlangga.

Guntur. Dr. Effendi M. 2010. Trasformasi Manajemen Pemasaran + Membangun Citra Negara. Jakarta : sagung Seto.

J.keegan, warren. 1996. Manajemen Pemasaran Global. Terjemahan alexander sindoro. Prenhallindo. Jakarta.

Handoko, TH. 2002. Manajemen Produksi dan Operasi. Yogyakarta : BPFE Kotler, Philip, 2002. Manajemen Pemasaran. Edisi Milenium. Prenhalindo:Jakarta.

. 2005. Manajemen Pemasaran. Jilid II. Edisi Kesebelas. Alih Bahasa Benyamin Molan. Jakarta. : Indeks

Kotler, Philip dan keller, Kevin L. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga.

. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga.

. (2009).Manajemen Pemasaran ”American Marketing Assosiation” 2011. Manajemen Pemasaran, Edisi 13 Jilid 1 dan 2, Alih Bahasa: Bob Sabran, Erlangga, Jakarta.

Kotler & Amstrong. 2012. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 3. Jakarta: Erlangga.

Kotler, dan Keller. (2012). Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Erlangga. Kuncoro, Mudrajad, 2009. Metode Riset untuk bisnis dan Ekonomi. Penerbit Erlangga, Jakarta.

Machfoeds, Mahmud. 2010. Komunikasi pemasaran modern. Cetak pertama.Yogyakarta : Cakar Ilmu.

Pedoman penyusunan dan penulisan skripsi 2014, Fakultas Ekonomi Universitas Tompotika Luwuk.

Riadi, Muchlisin. 2014.Melalui https://www.kajianpustaka.com/2014/03/keputusan- pembelian.html

R.Teryy, George. 2003. Dasar-Dasar Manajemen. Jakarta : Bina Aksara. Rambat. Lupiyoadi. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Kedua. Jakarta :Salemba Empat.

Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Melalui https://www.hestanto.web.id/kualitas-produk/

Downloads

Published

2023-01-07

How to Cite

Rusman, L., Sibay, Y. F., & Ariwijaya, H. . (2023). Pengaruh Kualitas Produk Gula Merah Ampera Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Kecamatan Pagimana: Effect Of The Quality Of Ampera Brown Sugar Products On Consumer Purchasing Decisions In Pagimana Subdistrict. Jurnal Ilmiah Produktif, 9(1), 15–19. https://doi.org/10.56072/jip.v9i1.320

Similar Articles

1 2 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.