Pengaruh Kualitas Produk Gula Merah Ampera Terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Di Kecamatan Pagimana
Effect Of The Quality Of Ampera Brown Sugar Products On Consumer Purchasing Decisions In Pagimana Subdistrict
https://doi.org/10.56072/jip.v9i1.320
Keywords:
Purchasing Decisions, Product QualityAbstract
This study aims to find out how the quality of Ampera brown sugar products affects consumer purchasing decisions in the pagimana subdistrict. The number of respondents in this study was 50 respondents. The analyses used in this study are simple linear regression, correlation coefficient, determination coefficient, and t-test. Results using a simple linear analysis of Y = 1.302 +0.717X give the meaning that what if the quality of the product or independent variable (free) has a value of 0 (zero) or none. So the variable value of the purchase decision is 1,302. The analysis results using the t-test can be found that the quality of the product has a significant effect on purchasing decisions. The contribution or contribution of product quality of 0.371 or 37.1% while other variables influence the remaining 63%, and the result of the correlation relationship of 0.609 or 60.9% belongs to the strong category, so there can be a strong relationship between product quality and Ampera brown sugar purchase decisions in Pagimana Subdistrict.
Downloads
References
Alma, Buchari. 2004. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
dan Saladin, Djaslim. 2010. Manajemen Pemasaran : Ringkasan Praktis, Teori, Aplikasi Dan Tanya Jawab. Bandung : CV. Linda Karya.
., 2011. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Cetakan kesembilan. Bandung : Alfabeth.
Bitar. 2018. Melalui https://seputarilmu.com/2018/12/pengertian- manajemen-pemasaran-menurut-para-ahli-di-dunia.html (diakses 2 Desember 2019)
Daft, Richard. 2002. Manajemen. Jakarta : Erlangga.
Guntur. Dr. Effendi M. 2010. Trasformasi Manajemen Pemasaran + Membangun Citra Negara. Jakarta : sagung Seto.
J.keegan, warren. 1996. Manajemen Pemasaran Global. Terjemahan alexander sindoro. Prenhallindo. Jakarta.
Handoko, TH. 2002. Manajemen Produksi dan Operasi. Yogyakarta : BPFE Kotler, Philip, 2002. Manajemen Pemasaran. Edisi Milenium. Prenhalindo:Jakarta.
. 2005. Manajemen Pemasaran. Jilid II. Edisi Kesebelas. Alih Bahasa Benyamin Molan. Jakarta. : Indeks
Kotler, Philip dan keller, Kevin L. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga.
. 2008. Manajemen Pemasaran. Jakarta : Erlangga.
. (2009).Manajemen Pemasaran ”American Marketing Assosiation” 2011. Manajemen Pemasaran, Edisi 13 Jilid 1 dan 2, Alih Bahasa: Bob Sabran, Erlangga, Jakarta.
Kotler & Amstrong. 2012. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi 13. Jilid 3. Jakarta: Erlangga.
Kotler, dan Keller. (2012). Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Erlangga. Kuncoro, Mudrajad, 2009. Metode Riset untuk bisnis dan Ekonomi. Penerbit Erlangga, Jakarta.
Machfoeds, Mahmud. 2010. Komunikasi pemasaran modern. Cetak pertama.Yogyakarta : Cakar Ilmu.
Pedoman penyusunan dan penulisan skripsi 2014, Fakultas Ekonomi Universitas Tompotika Luwuk.
Riadi, Muchlisin. 2014.Melalui https://www.kajianpustaka.com/2014/03/keputusan- pembelian.html
R.Teryy, George. 2003. Dasar-Dasar Manajemen. Jakarta : Bina Aksara. Rambat. Lupiyoadi. 2006. Manajemen Pemasaran Jasa. Edisi Kedua. Jakarta :Salemba Empat.
Tjiptono, Fandy. 2008. Strategi Pemasaran. Melalui https://www.hestanto.web.id/kualitas-produk/
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Liswan Rusman, Yusnita Fitarini Sibay, Heny Ariwijaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.